APIA – Startul Campaniei de informare privind primirea Cererilor Unice de Plată în anului 2021

Startul Campaniei de informare privind primirea Cererilor Unice de Plată în anului 2021 Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) informează că astăzi, 15 februarie, demarează Campania de informare a fermierilor cu privire la primirea Cererilor Unice de Plată în anului 2021, sub sloganul: “ APIA ÎN SPRIJINUL FERMIERILOR! EXPERIENȚĂ, IMPLICARE, PROFESIONALISM! Depune […]

Startul Campaniei de informare privind primirea Cererilor Unice de Plată în anului 2021
 
 Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) informează că astăzi, 15 februarie, demarează Campania de informare a fermierilor cu privire la primirea Cererilor Unice de Plată în anului 2021, sub sloganul: “ APIA ÎN SPRIJINUL FERMIERILOR! EXPERIENȚĂ, IMPLICARE, PROFESIONALISM! Depune Cererea Unică de Plată în perioada 01 Martie – 15 Mai 2021!”
 
Deoarece siguranța în contextul pandemiei Covid 19 este extrem de importantă pentru instituția noastră, fermierii vor putea să-și înregistreze Cererile unice de plată în anul 2021 fără a se prezenta la Centrele județene/locale APIA şi/sau al Centrul Municipiului Bucureşti, în perioada 01 martie – 15 mai 2021.
 
Se va completa o singură Cerere Unică de Plată, chiar dacă se utilizează suprafeţe de teren în diferite localităţi sau judeţe. Fermierii își vor actualiza parcelele agricole, elementele ZIE (zone de interes ecologic) și toate informațiile din cerere, prin accesarea aplicației IPA ONLINE din versiunea internet, conform Manualului de utilizare IPA-Online (accesibil în aplicaţie). De asemenea, fermierii trebuie să verifice împreună cu primăria pe raza căreia dețin terenul, situația înscrierii în Registrul agricol a terenului și să permită primăriei să transmită la APIA adeverința. Documentele care fac dovada că terenul agricol se află la dispoziţia fermierului trebuie să fie încheiate înaintea depunerii Cererii unice de plată şi să fie valabile la data depunerii Cererii.
 
 Astfel, toate documente care dovedesc că terenul utilizat se află la dispoziția fermierului se transmit electronic pe adresele de e-mail ale Centrelor APIA ce se regăsesc la link-ul: http://www.apia.org.ro/ro/centre-judetene-apia). Responsabilitatea privind legalitatea şi valabilitatea documentelor aparţine fermierului şi/sau autorităţii care a emis/atestat aceste documente, după caz.
 
În cazul în care fermierii deţin animale în exploataţie, au obligația să se asigure că datele acestora sunt actualizate în Registrul Naţional al Exploataţiilor (RNE) (medic veterinar concesionar/asociaţie/propriile evidenţe, dacă sunteţi utilizator SNIIA) și să se adreseze Centrului județean/local al APIA şi/sau al Centrul Municipiului Bucureşti în vederea completării declarației sector zootehnic în aplicația dedicată sectorului zootehnic, înainte de accesarea IPA Online.
 
 Funcționarii APIA vor contacta fermierii în vederea închiderii electronice a cererii și pentru programarea acestora în vederea semnării Cererii și declarațiilor atașate acesteia. Atragem atenția ca înainte de semnarea Cererii unice de plată sector vegetal și zootehnic, să se verifice încă o dată datele înscrise și documentația depusă!
 
Reamintim că, în calitate de stat membru al Uniunii Europene, România beneficiază de fonduri europene, prin aplicarea schemelor de plăţi/măsurilor de sprijin/ajutoarelor naționale tranzitorii, ca mecanisme de susţinere a producătorilor agricoli, respectiv:
– schema de plată unică pe suprafaţă (SAPS), plata redistributivă, plata pentru practici agricole benefice pentru climă şi mediu, plata pentru tinerii fermieri, plata pentru micii fermieri, schema de sprijin cuplat în sectorul vegetal și zootehnic,
– măsurile compensatorii de dezvoltare rurală: Măsura 10 – Agro-mediu şi climă, Măsura 11 – Agricultura ecologică, Măsura 13 – Plăţi pentru zone care se confruntă cu constrângeri naturale sau alte constrângeri specifice (PNDR 2014-2020),
– ajutoarele naţionale tranzitorii (ANT) care se acordă în sectorul vegetal şi zootehnic.
 
 Potrivit prevederilor legislaţiei europene şi naţionale, orice fermier care solicită plăţi în cadrul schemelor de plată/măsurilor de sprijin/ajutoarelor naționale tranzitorii aferente Campaniei 2021, au obligația să respecte normele de ecocondiționalitate, care cuprind Bunele Condiţii Agricole şi de Mediu (GAEC) şi Cerinţele Legale în Materie de Gestionare (SMR), pe tot pacursul anului, pe toate parcelele agricole din cadrul exploataţiei, indiferent de mărimea lor (inclusiv pe cele neeligibile şi pe cele care nu mai sunt folosite în scopul producţiei).
 
 Informațiile detaliate pentru accesarea fiecărei scheme de plată/măsuri de sprijin, inclusiv hărțile și listele cu UAT eligibile pentru măsurile de dezvoltare rurală, dar și ghidurile adresate fermierilor, pot fi consultate la Centrele APIA și pe site-urile: www.apia.org.ro, www.madr.ro și www.pndr.ro.
Nu este disponibilă nicio descriere pentru fotografie.
 
 
 
 

COMENTARII


CELE MAI CITITE ȘTIRI


ULTIMELE COMENTARII

Grecu Costel

12.07.2025

Bună seara! Cum asi putea înscrie 2 copii la concursul de toacă?

TRÂMBIȚA ÎNGERILOR - Concurs de bătut toaca la nivel județean

Balan Marius- ecologist

09.07.2025

Bate TOACA la urechile surzilor de la Consiliul Judetean. Asa trebuie sa sune concursul. Eu fac asta continuu din 2007 si nimeni nu aude nimic.

TRÂMBIȚA ÎNGERILOR - Concurs de bătut toaca la nivel județean

Zaharia Ion

09.07.2025

Foarte mult, asteptam să înființeze și la Bistrița un magazin de desfacere Mec Donald's , oare când?

EXCLUSIV! Negocieri pentru deschiderea unui McDonald`s în Bistrița. Unde ar putea fi locația

Zapirtan Maria

05.07.2025

As dori detalii va rog sunați la 0743006402

ANUNȚ de ANGAJARE. FILEXPO Bistrița angajează recepționer marfă

Acest site folosește cookies

Alegeți care tipuri de cookies să fie utilizate; site-ul folosește cookies pentru a examina traficul și activitățile utilizatorilor de pe acest web-site, pentru marketing și pentru a oferi funcționalitate de tip social media. Citește mai multe despre cookie-uri

Necesare
Funcționalitate
Analiză
Marketing