Turismul – viitor motor al economiei județene. Ce proiecte propune Stelian Dolha pentru dezvoltarea turistică

“În județul Bistrița Năsăud există câteva obiective turistice naturale ( Munții Rodnei, Munții Țibleș, Munții Bârgăului cu traseele turistice omologate) și o sumedenie de atracții antropice, de la case memoriale la gospodării tradiționale, castele sau edificii eclesiastice”, a transmis candidatul PNL – USR – PLUS la Consiliul Județean, Stelian Dolha. “Parte din aceste obiective beneficiază […]

“În județul Bistrița Năsăud există câteva obiective turistice naturale ( Munții Rodnei, Munții Țibleș, Munții Bârgăului cu traseele turistice omologate) și o sumedenie de atracții antropice, de la case memoriale la gospodării tradiționale, castele sau edificii eclesiastice”, a transmis candidatul PNL – USR – PLUS la Consiliul Județean, Stelian Dolha.

“Parte din aceste obiective beneficiază de o promovare locală, peste altele, însă, s-a așternut patina timpului și se află într-o stare accentuată de degradare, în vreme ce obiectivele naturale sunt insuficient valorificate turistic.

Printre măsurile pe care le consider necesare pentru dezvoltarea turistică a județului Bistrița-Năsăud ar fi:

 

      -revitalizarea stațiunilor turistice existente (Sângeorz Băi, Colibița), asociate dezvoltării unei infrastructuri turistice moderne

 

      -crearea unui parc tematic: Dracula Land, în Piatra Fântânele (Tihuţa), demers argumentat prin existența unui obiectiv turistic de rezonanţă mondială, interesul investitorilor străini pentru crearea unor parcuri tematice, amenajare cu funcţie de releu între Transilvania, Bucovina şi Maramureş, existența unor proiecte mai vechi de parc tematic Dracula, existența hotelului din Pasul Tihuța și notorietatea mitului Dracula promovat de Bram Stoker;

 

      -promovarea autenticității turismului rural în Ţara Năsăudului, Ținutul Bârgăului şi bazinul Ilvei, prin:

 

        -digitalizarea așezărilor și exponatelor cu elemente de autenticitate și specific tradițional și transpunerea datelor spațiale și a exponatelor 3D în platforme virtuale

 

        -conservarea exponatelor tradiționale în puncte turistice locale (muzee existente, centre info turistice etc.),

 

        -crearea de parcuri tematice vii.

 

  • dezvoltarea semnalizării turistice, mai ales a celei montane, mult învechită sau subdimensionată

 

  • crearea unei strategii de marketing turistic la nivel județean și implementarea lor prin centrele de informare turistică existente, nefuncționale multe dintre ele”, a transmis Dolha.

(PE – Publicitate electorală)

 

COMENTARII


CELE MAI CITITE ȘTIRI


ULTIMELE COMENTARII

Cîrcu Nicoleta

08.11.2025

Rutiera

08.11.2025

Poate a plecat și bariera construită pe drumul public pentru blaicatrea străzii Arcașului tot din multă bunătate

Fostul director al companiei Rombat, Ioan Repede a încetat din viață

Iuliu

08.11.2025

Un vechi proverb spune: ” Prostul nu e prost destul, dacă nu e și fudul!”. Căci, cum altfel decât prostie poate fi numită eliminarea termenului “progresist” prin schimbarea aliniatului (1) al articolului 8 din statutul PSD care defineşte doctrina şi apartenenţa pa...

Bogdan Ivan a devenit prim - vicepreședinte PSD: "Avem nevoie de echipe unite, nu de eroi singuratici"

class

07.11.2025

Pe gozerul de Trăienuc nu l-ai luat cu voi?? Cum l-ati putut lăsa acasă pe taurul partidului, nu v-ati gândit la nevestele voastre?? Nu pot să cred!

Radu Moldovan: "PSD își consolidează identitatea ca partid al faptelor"

Acest site folosește cookies

Alegeți care tipuri de cookies să fie utilizate; site-ul folosește cookies pentru a examina traficul și activitățile utilizatorilor de pe acest web-site, pentru marketing și pentru a oferi funcționalitate de tip social media. Citește mai multe despre cookie-uri

Necesare
Funcționalitate
Analiză
Marketing