Studiile de fezabilitate pentru cele patru pasaje din Bistrița au fost aprobate

„Încă un pas trecut cu bine în drumul spre modernizarea infrastructurii rutiere și fluidizarea traficului din municipiul nostru: Comisia Tehnico-Economică din cadrul CNAIR a aprobat astăzi studiile de fezabilitate pentru cele patru pasaje denivelate ce vor fi construite pe DN 17, în cele mai aglomerate puncte de trafic din Bistrița”, a transmis edilul Bistriței, Gabriel Lazany.

Comisia Tehnico-Economică din cadrul CNAIR a aprobat studiile de fezabilitate pentru cele patru pasaje denivelate ce vor fi construite în Bistrița, pe DN 17.

Cele patru pasaje pentru care astăzi s-au aprobat studiile de fezabilitate sunt:

DN 17 – intersecție cu Varianta de Ocolire a Municipiului Bistrița (VBN) – sens giratoriu suprateran, valoare: 86.511.046 RON
DN 17 – intersecție cu acces zona Altex – semaforizare, valoare: 57.254.252 RON
DN 17 – intersecție cu acces Kaufland și Cibela – semaforizare, valoare: 58.485.856 RON
DN 17 – intersecție cu DN 17C (str. Lucian Blaga) – sens giratoriu suprateran, valoare: 57.001.983 RON.

Mulțumesc echipei CNAIR pentru sprijinul acordat și pentru profesionalismul cu care gestionează acest proces. Mulțumesc domnului Adrian Costea, administratorul public al municipiului și echipei de proiectare care au fost alături de mine astăzi la susținerea proiectelor în Comisia Tehnico-Economică”, a mai completat Gabriel Lazany.

Aceste investiții sunt finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) – Componenta C.4: Transport Sustenabil, Investiția 3 – Dezvoltarea infrastructurii rutiere durabile aferente rețelei TEN-T, sub-măsura D: Investiții în infrastructura existentă pentru siguranța rutieră.

COMENTARII

Se

în 16.05.2025 ora 14:27:39 Sergiu a scris:

Lasă un răspuns

Cele patru pasaje rutiere subterane nu rezolvă problema fluidizării traficului de pe traseul DN 17, care traversează orasul Bistrița. Pentru descongestionarea circulatiei auto este nevoie de mai multe „coridoare de mobilitate” care să traverseze orasul pe lungime, adică pe directia est-vest si care să facă legatura cu intrările in Bistrița dinspre Unirea si Viisoara sau Sărata. Una din aceste rute este coridorul aferent râului Bistrița denumit „Linia albastră” care face legătura intre Sărata si Unirea despre care se vorbeste de multă vreme fără să se facă ceva concret. In plus această rută poate fi conectată si cu centrul istoric al orasului Bistrita. Această conexiune s-ar putea realiza prin inchiderea inelului central de circulatie format din străzile: Dr.Ioan Ratiu- Odobescu- Gării- Bul.Republicii-Bistricioarei-RomanC.Vivu-Vasile Conta-Codrisor- Podul Budacului. Pentru asta ar mai fi necesară doar prelungirea strazii Vasile Conta printre sediile Electrica-furnizare si Aquabis, si construirea unui pod peste râul Bistrita , prin fata fostei uzine electrice, pentru a face legătura cu strada Codrisor. Acest pod care ar putea fi numit “Podul Stadionului” sau „Podul Morii”, amintind de Piata Morii din apropiere dar si de existenta unei mori de apă pe fostul „canal al morii”, ar crea si posibilitarea trecerii circulatiei auto din zona parcului pe malul stâng al râului Bistrita pe strada Codrisor până la Podul Budacului. Pe acest inel central se află cele mai multe institutii de interes local sau judetean, precum Palatul de Justitie, Biblioteca Judeteană, Liceul de Muzică, Directia de Statistică, Palatul Postei, Arhivele Statului, Inspectoratul de Politie, Colegiul National „Andrei Muresanu”, Colegiul National „Liviu Rebreanu”, Prefectura, Sala Polivalentă, Stadionul „Jean Pădureanu”, Strandul „Codrisor”, etc. Chiar dacă traseul „Linia Albastră” trece pe la poalele pădurii Codrișor unde este preconizată amenajarea unei zone de promenadă, există posibilitatea lărgirii străzii Codrisor prin construirea unui zid de sprijin la poalele pădurii care să delimiteze ampriza drumului, pe o lătime care să includă 2 benzi de circulatie, plus piste pentru biciclete si promenada pe malul râului. Singurul punct de gâtuire a circulatiei ar fi in zona grupului de hoteluri Select, Cora si Codrisor, dar si aici există posibilitatea ca dinspre Podul Budacului circulatia pe strada Codrisor să se facă pe un singur sens până in fata hotelului Codrisor, urmând ca iesirea spre Podul Budacului să fie amenajată pe malul râului, pe strada Victor Onisor. In acest sens există un proiect mai vechi pentru amenajarea malurilor râului Bistrita pe la poalele padurii Codrisor, pe portiunea dintre podul Budacului si podul Jelnii : (Vezi: https://zupernews.wordpress.com/2013/06/06/codrisor-hill-p-u-z-bistrita-dealul-codrisor/)


CELE MAI CITITE ȘTIRI


ULTIMELE COMENTARII

Sergiu

16.05.2025

Cele patru pasaje rutiere subterane nu rezolvă problema fluidizării traficului de pe traseul DN 17, care traversează orasul Bistrița. Pentru descongestionarea circulatiei auto este nevoie de mai multe „coridoare de mobilitate” care să traverseze orasul pe lungime, ad...

Studiile de fezabilitate pentru cele patru pasaje din Bistrița au fost aprobate

Balan Marius- ecologist

16.05.2025

Varga Daniela

15.05.2025

Varga Daniela

15.05.2025

Acest site folosește cookies

Alegeți care tipuri de cookies să fie utilizate; site-ul folosește cookies pentru a examina traficul și activitățile utilizatorilor de pe acest web-site, pentru marketing și pentru a oferi funcționalitate de tip social media. Citește mai multe despre cookie-uri

Necesare
Funcționalitate
Analiză
Marketing