Robert Sighiartău: „Dacă nu asigurăm tuturor copiilor din județ acces la o educație de calitate, viitorul va fi unul sumbru”

Consiliul Județean trebuie să aibă o viziune de administrare a ceea ce înseamnă infrastructura sistemului de educație, să aibă un parteneriat solid cu școlile din Bistrița-Năsăud, dar și cu inspectoratul școlar.

Împreună cu echipa mea ne-am propus câteva obiective foarte importante pentru sistemul de educație, care, odată implementate vor asigura accesul tuturor copiilor la o educație de calitate și egalitate de șanse în ceea ce privește instruirea lor pentru viitor.

1 . Optimizarea rețelei școlare, creșterea calității administrative și educaționale în cadrul fiecărei instituții de învățământ.

Aici discutăm despre continuarea investițiilor în infrastructura școlară, susținerea demersurilor necesare pentru înființarea de unități/grupe de antepreșcolari (creșe) și preșcolari, în funcție de nevoile identificate la nivel local. De asemenea, vom sprijini transportul elevilor spre și dinspre școlile de centru, acolo unde realitatea demografică nu permite funcționarea unei entități școlare proprii.

2. Șanse egale la învățătură. Trebuie să reducem decalajul urban-rural, prin identificarea de noi oportunități educaționale pentru copiii din mediul rural: acordarea unor vouchere de meditații, acordarea de burse ori alte stimulente pentru continuarea studiilor, implicarea profesorilor, părinților, specialiștilor, membri ai comunității, în implementarea unor proiecte educaționale care să asigure șanse egale la învățătură pentru toți copiii din mediul rural.

3. Reducerea riscului de abandon școlar - niciun copil rămas în urmă - prin activarea serviciilor sociale din cadrul primăriilor pentru identificarea și sprijinirea copiilor care nu frecventează școala, extinderea programului o masă caldă în toate școlile din județ, dar și aplicarea măsurilor complementare și de sprijin, inclusiv angajarea mediatorilor comunitari în comunitățile dezavantajate.

4. Crearea unor comunități educaționale și a unei dinamici a învățării în afara școlii, menite să formeze atitudini dezirabile, proactive, de apartenență la o comunitate locală în continuă dezvoltare prin programe de afterschool, centre de resurse comunitare - cărți, mijloace informatice, mediatecă etc. -, ecosistem de activități extrașcolare - clubul meseriilor, muzeu interactiv, cursuri de cetățenie locală, miniconferințe pentru elevi pe teme de interes, întâlniri cu personalități etc.

Material electoral comandat de Partidul National Liberal – Filiala BISTRITA NASAUD/realizat de LIFEVISION FILMS SRL Codul unic de identificare al mandatarului financiar: 21240015



COMENTARII


CELE MAI CITITE ȘTIRI


ULTIMELE COMENTARII

Honorius Indrecan

08.05.2025

"Eu, alături de echipa mea, rămân dedicat unui singur scop: să dezvoltăm în continuare județul, gândindu-ne la Bistrița-Năsăud ca la o singură comunitate", a transmis Radu Moldovan. Ce zici, baroane??? Voi aveti un singur scop: sa va faceti voua bine, nu si celorlalt...

Radu Moldovan: "Mergeți la vot. Cu gândul limpede. Cu inima împăcată. Județul nostru are nevoie de stabilitate"

Plătitor de taxe

07.05.2025

Plătitor de taxe

07.05.2025

Deci, ce-ati făcut cu angajații in plus? A trecut februarie.

Cel mai în vârstă angajat al Primăriei Bistrița are 75 de ani. Primarul Gabriel Lazany anunță restructurări

Sergiu

07.05.2025

Nu-i prima dată când orasul Bistrita se confruntă cu mari probleme legate de inundarea străzilor dupa fiecare ploaie mai puternică. (vezi: https://timponline.ro/furtuna/). De altfel, directorul Aquabis - inginerul Ion Șandru atrăgea atenția în urmă cu câtiva ani î...

Ce spune primarul Gabriel Lazany despre străzile inundate: "Vom interveni cu soluții rapide și eficiente"

Acest site folosește cookies

Alegeți care tipuri de cookies să fie utilizate; site-ul folosește cookies pentru a examina traficul și activitățile utilizatorilor de pe acest web-site, pentru marketing și pentru a oferi funcționalitate de tip social media. Citește mai multe despre cookie-uri

Necesare
Funcționalitate
Analiză
Marketing