Radu Moldovan: “Consiliul Județean Cluj se aliază cu noi, pentru realizarea Drumului Expres Cluj- Bistrița”

“Consiliul Județean Cluj se aliază cu noi, pentru realizarea Drumului Expres Cluj- Bistrița, printr-un acord de asociere, în vederea susținerii investiției. Datorită importanței și necesității acestui drum expres, am început încă de anul trecut demersurile de colaborare între Consiliul Județean Cluj și Consiliul Județean Bistrița-Năsăud. Continuăm implicarea, iar săptămâna viitoare vom iniția un proiect de […]

“Consiliul Județean Cluj se aliază cu noi, pentru realizarea Drumului Expres Cluj- Bistrița, printr-un acord de asociere, în vederea susținerii investiției.  Datorită importanței și necesității acestui drum expres, am început încă de anul trecut demersurile de colaborare între Consiliul Județean Cluj și Consiliul Județean Bistrița-Năsăud. Continuăm implicarea, iar săptămâna viitoare vom iniția un proiect de hotărâre în vederea încheierii unui acord de asociere cu Consiliul Județean Cluj pentru susținerea acestei investiții”, a transmis președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Emil Radu Moldovan.
 
“Un lucru realizat la rândul său de Președintele Consiliului Județean Cluj. Îi mulțumesc, domnului Alin Tișe care demonstrează maturitate politică și administrativă, tratând acest proiect prin prisma utilității sale pentru oameni. Protocolul dintre noi prevede oferirea întregului suport necesar Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere în vederea organizării și desfășurării procedurii de achiziție publică a serviciilor de elaborare a Studiului de Fezabilitate, și totodată, valorificarea acestei documentații prin depunerea spre finanțare prin Programe Operaționale, Mecanisme de Redresare și Reziliență și/sau alte surse de finanțare.
 
De asemenea, pentru reușita implementării investiției de o importanță deosebită pentru locuitorii celor două județe, dar și pentru cei aflați în tranzit, cele două Consilii Județene vor face demersuri pentru intrarea în asociere și a primăriilor Cluj-Napoca și Bistrița.
 
Așadar, tratăm cu seriozitate și facem toate eforturile pentru a transforma acest proiect în realitate, fiind de o importanță strategică nu doar pentru județele Cluj și Bistrița-Năsăud, ci pentru întreaga regiune. Este unul din declanșatoarele ce accelerează dezvoltarea comunităților noastre”, a transmis Radu Moldovan.

COMENTARII

Pa

în 21.04.2021 ora 13:46:12 Paul a scris:

Lasă un răspuns

Tot felul de „găselnite” fără nici un rezultat. Prima alianță a orașelor din România s-a semnat la sfârsitul anului 2018 la Timișoara. Este vorba despre ”Alianța Vestului” (AVE) formată din patru orașe: Timișoara, Arad, Oradea și Cluj-Napoca. Edilii celor patru orașe doreau astfel să se dezvolte mai rapid și să atragă mai ușor fonduri europene și investitori, în colaborare cu Guvernul.
La scurt timp a mai apărut ideea înființării „Provinciei Transilvania Nord”, un fel de alianță PSD a județelor Maramureș, Satu-Mare, Sălaj și Bistrița-Năsăud, o alianță care avea in vedere o unire de forțe administrative și economice, nu si politice. Atunci Radu Moldovan avea mari rezerve si a declarat categoric: „eu nu subscriu la așa ceva”.
Iată că acum acelasi Radu Moldovan doreste o asociere intre Consiliul Județean Bistrița-Năsăud și Consiliul Județean Cluj pentru realizarea drumului expres Bistrița – Cluj.
Toate aceste bâlbe sunt o consecintă a faptului că România are aceeași organizare administrativ- teritorială ca în vremea comunismului cu 40 de județe si cu un aparat administrativ supradimensionat si ineficient. Din această cauză diferențele economice dintre județe sunt imense, iar birocrația omoară multe proiecte în fașă. De aceea, trebuie făcută o restructurare a acestor unități administrativ teritoriale pentru ca structurile respective să fie compatibile cu cele europene, să devină funcționale si eficiente economic. Trebuie in sfârsit să fie realizată regionalizarea, dar nu formal asa cum o avem acum, cu ADR-uri (Agentii de Dezvoltere Regională) ca organizații nonguvernamentale, ci cu regiuni administrative funcționale, cu forță juridică, adică să poți merge direct la Bruxelles să depui proiecte pe bani europeni fără să mai fi nevoit să treci prin București.
Uniunea Europeană nu recunoaște caracterul de regiune, decat dacă ai minim 800.000 de locuitori. Dacă nu ai 800.000 de locuitori nu ești considerat regiune, deci nu poți să depui singur proiecte pentru fonduri europene, nu ești eligibil pentru niciun fel de proiect. In Romania, nici un județ din cele 40 nu îndeplinește condiția de a avea 800.000 de locuitori. Din această cauză, România pierde enorm de mulți bani europeni, fiindca totul depinde de Guvernul de la București unde lucrurile se miscă foarte greu. Si asta nu e totul. Numărul mare al judetelor actuale reprezintă o frână in calea dezvoltării din cauza sistemului birocratic excesiv. De aceea, ar fi extrem de utilă o initiativă legislativă privind regionalizarea țării .
Exista două căi de a face regionalizarea. Prima este prin revizuirea Constituției și introducerea „regiunii” drept categorie administrativ-teritorială ceea ce nu există astăzi în legea fundamentală din Romania. A doua cale este mai simplă si se poate face printr-o lege organică in care să fie prevăzută comasarea mai multor județe, ceea ce nu necesită modificarea Constituției. Aceasta presupune păstrarea denumirii de „Județ”, prevăzută in constitutie, numai că prin comasare din cele 41 de județe actuale vor rezulta un număr mai redus de unităti administrative, după modelul Poloniei, care a făcut reforma administrativă in1999, prin comasarea celor 49 de voievodate existente (similare judetelor de la noi) in 16 mari voievodate, pentru a corespunde cerintelor europene. Regionalizarea trebuie să aiba ca obiectiv esential descentralizarea si un grad ridicat de autonomie regională. Insă regionalizarea cu păstrarea judetelor nu rezolva nimic, ba dimpotrivă adaugă un nivel suplimentar de birocratie intre administratia centrală si cea locală. Solutia este extrem de simplă si ea presupune desfintarea actualelor judete si trecerea unor prerogative de importantă zonală, ale acestora la regiune, iar celelalte atributii judetene care au importantă locală, să treacă la primarii, unde sunt mai aproape de cetătean.


CELE MAI CITITE ȘTIRI


ULTIMELE COMENTARII

Sergiu

16.05.2025

Cele patru pasaje rutiere subterane nu rezolvă problema fluidizării traficului de pe traseul DN 17, care traversează orasul Bistrița. Pentru descongestionarea circulatiei auto este nevoie de mai multe „coridoare de mobilitate” care să traverseze orasul pe lungime, ad...

Studiile de fezabilitate pentru cele patru pasaje din Bistrița au fost aprobate

Balan Marius- ecologist

16.05.2025

Varga Daniela

15.05.2025

Varga Daniela

15.05.2025

Acest site folosește cookies

Alegeți care tipuri de cookies să fie utilizate; site-ul folosește cookies pentru a examina traficul și activitățile utilizatorilor de pe acest web-site, pentru marketing și pentru a oferi funcționalitate de tip social media. Citește mai multe despre cookie-uri

Necesare
Funcționalitate
Analiză
Marketing