Premieră în România, realizată de FRASINUL și MOL Ungaria: Turnarea unui strat de bitum, obținut din reciclarea cauciucurilor uzate

Evenimentul a avut loc în această dimineață, la un obiectiv de investiții care vizează modernizarea DJ 172, pe tronsonul DN 17 – Cociu – Mocod – Zagra (24 km), investiție realizată cu bani europeni prin Programul Operațional Regional. Valoarea investiției (proiectare + execuție) este de 14,9 milioane euro, iar constructori sunt firmele Frasinul și Hydrostroy […]

Evenimentul a avut loc în această dimineață, la un obiectiv de investiții care vizează modernizarea  DJ 172, pe tronsonul DN 17 – Cociu – Mocod – Zagra (24 km), investiție realizată cu bani europeni prin Programul Operațional Regional. Valoarea investiției (proiectare + execuție) este de 14,9 milioane euro, iar constructori sunt firmele Frasinul și Hydrostroy (Varna – Bulgaria).

În acest context, specialiștii grupului de firme Frasinul, alături de cei ai MOL Ungaria au turnat astăzi, demonstrative, 1,8 km de strat de uzură în care au folosit noua mixtură asfaltică compusă dintr-un bitum special bitum special obținut din reciclarea cauciucurilor uzate. Noua mixtură,  este mai rezistentă la traficul greu, întreținerea costă mai puțin, distanța de frânare este mai mică, iar durata de viață cu 50% mai mare. Costurile au fost suportate de compania Frasinul și de MOL Ungaria, firma care a patentat bitumul special.

L-am întrebat pe managerul grupului de firme Frasinul, Traian Larionesi ce reprezintă din punct de vedere tehnic această nouă mixtură. ”Un pas mare înainte pentru toți cei care construiesc drumuri, cât mai ales pentru beneficiari, asta pentru că vorbim despre o mixture asfaltică special, extrem de rezistentă la traficul greu, mai ușor de întreținut decât tot ceea ce am avut până la această oră. A trebuit să căutăm acest fel de soluție fiindcă beneficiarii cer garanții mari la drumuri, așa că, în cadrul grupului am căutat altceva, o altfel de  soluție tehnică. Am trimis adrese companiilor producătoare de bitum, OMV, MOL, iar cei de la MOL ne-au invitat la Budapesta la o discuție, ne-au explicat datele tehnice și ne-au arătat drumuri asfaltate cu acest bitum, le-am văzut eu cu ochii mei. Mi-a plăcut cum arătau drumurile după 6 ani și am luat hotărârea ca împreună cu ei să facă un tronson inovativ. Avantajele sunt durata de viață mai mare cu 50% față de drumurile asfaltate cu bitumul standard, costuri la întreținere mai mici, distanța de frânare mai mică cu 5-10%, zgomotul de rulare mai mic”, a răspuns Larionesi.

COMENTARII


CELE MAI CITITE ȘTIRI


ULTIMELE COMENTARII

Lupșe Carmen

15.09.2025

Ana

10.09.2025

Pentru Alina- sunt centre pentru a doua sansa - termini 8 clase, pe urma seral -liceu! Pentru mai multe detalii poti merge la inspectoratul scolar sa intrebi.

Vrei să devii instalator, bonă sau infirmieră? AFLĂ ce cursuri de formare profesională se desfășoară în Bistrița-Năsăud!

Dori

10.09.2025

Alina

10.09.2025

Bună ziua, numele meu este Alina, am 33 de ani și sunt interesată de cursul pentru infirmieră. Aș dori să știu dacă pot aplica în cazul în care am doar clasele 1-7, fără o diplomă de terminare a clasei a 8-a. Ce pot face în acest caz?

Vrei să devii instalator, bonă sau infirmieră? AFLĂ ce cursuri de formare profesională se desfășoară în Bistrița-Năsăud!

Acest site folosește cookies

Alegeți care tipuri de cookies să fie utilizate; site-ul folosește cookies pentru a examina traficul și activitățile utilizatorilor de pe acest web-site, pentru marketing și pentru a oferi funcționalitate de tip social media. Citește mai multe despre cookie-uri

Necesare
Funcționalitate
Analiză
Marketing