Prefectul Dolha s-a întâlnit cu reprezentanții școlilor de șoferi. Ce decizii s-au luat
Prefectul Stelian Dolha a organizat o ședință de lucru cu reprezentanți ai școlilor de șoferi din Bistrița-Năsăud, șeful SPCRPCÎV, pentru a discuta variante de eficientizare a procesului de examinare în vederea obținerii permisului de conducere. Reprezentanții școlilor de șoferi au prezentat o listă de propuneri de modificări legislative în acest sens, propuneri care au fost […]
Prefectul Stelian Dolha a organizat o ședință de lucru cu reprezentanți ai școlilor de șoferi din Bistrița-Năsăud, șeful SPCRPCÎV, pentru a discuta variante de eficientizare a procesului de examinare în vederea obținerii permisului de conducere. Reprezentanții școlilor de șoferi au prezentat o listă de propuneri de modificări legislative în acest sens, propuneri care au fost discutate pentru a analiza aplicabilitatea lor.
Printre temele abordate se numără urmatoarele:
– Pentru desfășurarea examenului practic să fie obligatorie prezența în mașina de examen a unui instructor auto ca reprezentant al școlii de șoferi, nefiind necesară în acest fel existența martorului.
– Separarea pregătirii teoretice de pregătirea practică, în sensul că elevul, după terminarea pregătirii teoretice, să susțină la DRPCIV, examenul de promovare a probei teoretice și apoi să înceapă efectiv pregătirea practică (așa se procedează în majoritatea țărilor UE).
– Pentru categoriile C.CE, D, DE, să nu mai existe un număr minim de ore de pregătire practică impus prin programa școlară, necesarul de ore fiind stabilit în fiecare caz în parte de către instructor, împreună cu managerul școlii cu ocazia evaluării cursantului ( este frecvent aplicată în UE- Spania, Italia, Germania).
– Agreerea pentru instruirea practică la categoria C, CE, a autovehiculelor cu cutii de viteză semiautomate/ automate.
– Stabilirea clară, fără echivoc, a posibilității de contestare de către candidat sau școala de șoferi, a rezultatelor examinării practice.
– Constituirea, la nivel național, al unui corp al examinatorilor auto atestați, cel puțin pentru categoriile C, CE, D, DE, din persoane care au experiența în conducere minim 5 ani sau instruirea cursanților la aceste categorii minim 2 ani.
– Autovehiculele destinate activităților de instruire practică să fie scutite de la plata taxei de utilizare a rețelei de drumuri naționale.
– Spațiile deținute de către școlile de șoferi, precum și dotările, să poată fi utilizate și pentru alte activități didactice, desfășurate în afara orelor de pregătire teoretică a cursanților școlii de șoferi cursuri de conducere preventivă, atestare profesională în transporturi, cursuri siguranța circulației).
CELE MAI CITITE ȘTIRI
ULTIMELE COMENTARII
Carmen
27.12.2025Este trist și adevărat!!! Oamenii cu probleme medicale suferă din cauza unor corupți și a mafiei din sistemul medical de evaluare a persoanelor bolnave, mafia sistemului își vede în continuare interesul, iar oamenii sunt purtați pe drumuri, și asta este un lucru genera...
la articolul Ipocrizia statului în problema persoanelor cu handicap
Cristian Tureac
26.12.2025Un criminal este acest șofer domnu primar ! Asta trebuie să spuneți!
la articolul MOMENTUL accidentului mortal din Prundu Bârgăului, surprins pe camerele video
Ștefan
26.12.2025Păcat că nu a murit criminalul, păcat că are părinți care nu ies public să spună ce au greșit și ce să nu facă alții ! Bistrița-Năsăud deține record în asemenea crime neasumate sau discutate nici de Poliție nici de instructorii auto, nici de cei de la Drumuri, ...
la articolul Doi tineri au decedat, într-un accident rutier la Prundu Bârgăului
Adriana Turc
25.12.2025Hai sictir tigaie, tu cu PSD-ul tău dezastros. Ați distrus vieți gunoaielor !
la articolul Mesajul președintelui Consiliului Județean, Radu Moldovan, de Crăciun
COMENTARII