Înmatriculările şi radierile auto se vor face direct la RAR, din 2022

Şoferii ar putea să nu mai facă drumuri matinale la Direcţia Permise şi să stea la cozi lungi, pentru că înmatriculările auto se vor face la RAR. În plus, instituţia va fi autorizată să procedeze şi la radierea sau eliberarea autorizaţiei de circulaţie provizorie sau pentru probe, informează e-juridic.manager.ro. Este vorba de un proiect de […]

Şoferii ar putea să nu mai facă drumuri matinale la Direcţia Permise şi să stea la cozi lungi, pentru că înmatriculările auto se vor face la RAR.

În plus, instituţia va fi autorizată să procedeze şi la radierea sau eliberarea autorizaţiei de circulaţie provizorie sau pentru probe, informează e-juridic.manager.ro.

Este vorba de un proiect de lege aflat la Senat care prevede că transferul activităţilor de înmatriculare trece în competenţa Ministerului Transporturilor, prin Registrul Auto Român (RAR), începând cu data de 1 ianuarie a anului următor publicării prezentei legi.

Înmatriculări şi radieri, doar la RAR

Din acea dată, RAR va fi desemnată ca autoritate competentă să facă înmatriculări, radieri şi eliberări ale autorizaţiei de circulaţie provizorie sau pentru probe a vehiculelor. 

Schimbările vizate de această propunere legislativă vin in întâmpinarea eficientizării administraţiei din prisma înmatriculării şi înregistrării vehiculelor, fiind de bun augur pentru cetăţeni eliminarea unor costuri nejustificate. 

În condiţiile actuale, de pandemie, este esenţială reducerea birocratiei şi eliminarea unor drumuri pe care cetăţenii le efectuează către DRPCIV (Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor), urgentarea adoptării unor măsuri legislative, prin crearea unei structuri mult mai eficiente, precum şi simplificarea acţiunilor administrative care privesc această activitate“, sustin iniţiatorii proiectului.

Actul s-ar putea aplica de la 1 ianuarie 2022

Proiectul a fost semnat de parlamentari PSD, PNL, USR-PLUS, AUR şi UDMR, astfel că şansele ca acesta să treacă de Legislativ sunt mari. Dezbaterile ar trebui să se finalizeze destul de repede şi actul s-ar putea aplica de la 1 ianuarie 2022.

Etichetele acestui articol sunt proiect,RAR

COMENTARII


CELE MAI CITITE ȘTIRI


ULTIMELE COMENTARII

Balan Marius- ecologist

17.05.2025

Doamna DIANA MORAR. Am ramas cu gura cascata si cu ochii holbati cand am descoperit asa banal ca doi avocati din tagma d-vs voteaza cu astfel de specimene. Nu pot sa cred ca acesti oameni cu meserii liberale se pot rasuci in halul acesta. Nu pot sa cred ca un avocat nu intele...

Diana Morar, reacție după derapajul lui Simion: "Folosește o afecțiune medicală ca pe o injurie! Sunt mama unui copil cu autism"

Sergiu

16.05.2025

Cele patru pasaje rutiere subterane nu rezolvă problema fluidizării traficului de pe traseul DN 17, care traversează orasul Bistrița. Pentru descongestionarea circulatiei auto este nevoie de mai multe „coridoare de mobilitate” care să traverseze orasul pe lungime, ad...

Studiile de fezabilitate pentru cele patru pasaje din Bistrița au fost aprobate

Balan Marius- ecologist

16.05.2025

Varga Daniela

15.05.2025

Acest site folosește cookies

Alegeți care tipuri de cookies să fie utilizate; site-ul folosește cookies pentru a examina traficul și activitățile utilizatorilor de pe acest web-site, pentru marketing și pentru a oferi funcționalitate de tip social media. Citește mai multe despre cookie-uri

Necesare
Funcționalitate
Analiză
Marketing