Începe curățenia de primăvară în Bistrița. Ce trebuie să știe cetățenii

Începând cu data de 1 aprilie, începe curăţenia de primăvară pe raza municipiului, iar Dispoziţia emisă în acest sens conține prevederi cu privire la desfăşurarea acestui program: Art.1 – Se stabileşte perioada 1 aprilie 2021-29 aprilie 2021 pentru desfăşurarea Programului „Curăţenia de Primăvară”. Art.2 – (1) – Curăţenia de primăvară este obligatorie pentru autorităţile administraţiei […]

Începând cu data de 1 aprilie, începe curăţenia de primăvară pe raza municipiului, iar Dispoziţia emisă în acest sens conține prevederi cu privire la desfăşurarea acestui program:

Art.1 – Se stabileşte perioada 1 aprilie 2021-29 aprilie 2021 pentru desfăşurarea Programului „Curăţenia de Primăvară”.

Art.2 – (1) – Curăţenia de primăvară este obligatorie pentru autorităţile administraţiei publice locale, instituţiile publice, operatorii economici şi a  persoanelor fizice şi juridice care domiciliază, au sediul şi / sau îşi desfăşoară activitatea pe raza municipiului Bistriţa.

– (2) – Pe perioada Programului „Curăţenia de Primăvară” se vor respecta toate măsurile pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 prevăzute de Hotărârea Guvernului României nr. 293/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 14 martie 2021, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare, de actele normative incidente, de Hotărârile Comitetului Național pentru Situații de Urgență, Hotărârile Comitetului Județean pentru Situații de Urgență precum și de Hotărârile Comitetului Local pentru Situații de Urgență.

Art.3(1) – Pentru buna desfăşurare a Programului „Curăţenia de Primăvară”, Instituţiilor publice şi persoanelor fizice şi juridice le revin următoarele obligaţii:

  1. a) să întreţină în stare corespunzătoare clădirile pe care le au în proprietate, anexele gospodăreşti, curţile şi împrejmuirile acestora, precum şi instalaţiile aferente acestora, prin efectuarea lucrărilor de reparaţii, amenajări şi a altor lucrări specifice;
  2. b) să asigure curăţarea faţadelor locuinţelor şi a altor construcţii amplasate la frontul străzii, tencuirea şi zugrăvirea acestora, potrivit măsurilor stabilite de consiliile locale;
  3. c) să asigure repararea, spălarea geamurilor şi a vitrinelor, înlocuirea celor sparte, întreţinerea firmelor şi a faţadelor imobilelor pe care le au în proprietate, inclusiv spălarea, curăţarea şi zugrăvirea periodică a acestora;
  4. d) să asigure curăţenia pe terenurile şi locurile de depozitare aflate în proprietate, precum şi pe căile de acces;
  5. e) să asigure curăţenia şi igiena în imobilele şi incintele deţinute sub orice formă, inclusiv prin activităţi de curăţare, dezinsecţie şi deratizare, potrivit normelor stabilite de consiliile locale;
  6. f) să depoziteze corespunzător reziduurile menajere, industriale, agricole, precum şi materialele refolosibile, numai în locurile special amenajate sau autorizate de autorităţile administraţiei publice locale;
  7. g) să menţină curăţenia trotuarelor, a părţii carosabile, a locurilor publice şi a locurilor de parcare pe care le folosesc;
  8. h) să respecte măsurile stabilite de lege şi de reglementările locale pentru asigurarea igienei publice şi curăţeniei în localităţi;
  9. i) să asigure curăţarea mijloacelor de transport şi a utilajelor la intrarea acestora pe drumurile publice;
  10. j) să cureţe şi să întreţină şanţurile, rigolele şi podeţele aferente proprietăţii;
  11. k) să finalizeze construcţiile începute, pe baza autorizaţiilor eliberate de primari, în condiţiile şi în termenele stabilite de acestea;
  12. l) să nu ocupe domeniul public cu vehicule în afara spaţiilor marcate expres de administratorul domeniului public.

(2) Asociaţiile de proprietari vor prelua, potrivit prevederilor legale, unele dintre obligaţiile ce revin proprietarilor, potrivit prevederilor Ordonanței nr. 21/2002 privind gospodărirea localităţilor urbane şi rurale cu modificările și completările ulterioare, şi vor răspunde pentru realizarea acestora în faţa autorităţilor administraţiei publice locale.

(3) Lucrările interioare şi exterioare la clădirile din centrul istoric se vor realiza cu respectarea prevederilor Hotărârii nr. 82/27.05.2010 a Consiliului local al municipiului Bistriţa privind stabilirea unor măsuri pentru reabilitarea şi punerea în valoare a Centrului istoric al municipiului Bistriţa şi cu consultarea specialiştilor din cadrul Serviciului Monumente Istorice din cadrul Primăriei municipiului Bistriţa.

(4) Lucrările exterioare de reabilitare termică a locuinţelor se vor face pe bază de autorizaţie de construire eliberată potrivit legii, după caz.

COMENTARII


CELE MAI CITITE ȘTIRI


ULTIMELE COMENTARII

Probleme

07.09.2025

Ce se intampla la Dumitra este chiar strigator la cer!

Nemulţumiri la şcoala din Dumitra, chiar din prima zi de şcoală

class

04.09.2025

Păi parcă Linia asta a voastră Albastră ajungea până în Sărata și se moderniza și podul de acolo... acuma l-ați scurtat coridorul... sau ați uitat din nou de Sărata...pentru a câta oară?? ???!!!!

S-a semnat contractul de finanțare pentru Linia Albastră

Iuliu

29.08.2025

Coaliția de guvernare a decis ca pachetul al doilea de măsuri pentru reducerea deficitului bugetar să fie împărţit în 5 pacheţele mai mici, pentru a putea trece mai uşor de CCR. S-a ajuns astfel la separarea măsurilor fiscale de aşazisele reforme, după cum urmează: ...

Primăria Bistrița nu va intra în grevă

Acest site folosește cookies

Alegeți care tipuri de cookies să fie utilizate; site-ul folosește cookies pentru a examina traficul și activitățile utilizatorilor de pe acest web-site, pentru marketing și pentru a oferi funcționalitate de tip social media. Citește mai multe despre cookie-uri

Necesare
Funcționalitate
Analiză
Marketing