Încep lucrările pentru Linia Verde. Turc: “Primul autobuz electric vine în Bistrița luna viitoare”

Lucrările proiectului Linia Verde, care traversează orașul de la Viișoara la Unirea, vor începe în cel mai scurt timp. Anunțul a fost făcut de primarul Bistriței, Ioan Turc, în cadrul unei conferințe de presă. “Litigiul pentru dirigenția de șantier a fost închis, a fost soluționat, deci nu mai avem niciun impediment pentru demararea lucrărilor. Ordinul […]

Lucrările proiectului Linia Verde, care traversează orașul de la Viișoara la Unirea, vor începe în cel mai scurt timp. Anunțul a fost făcut de primarul Bistriței, Ioan Turc, în cadrul unei conferințe de presă.

“Litigiul pentru dirigenția de șantier a fost închis, a fost soluționat, deci nu mai avem niciun impediment pentru demararea lucrărilor. Ordinul de începere a fost dat în luna ianuarie așa că, ținând cont de perioada de timp care s-a scurs de atunci, pentru pregătirile unei astfel de investiții, apreciez faptul că lucrările pot să înceapă în cel mai scurt timp”, a declarat primarul Ioan Turc. Lucrarea pentru Linia Verde va fi executată de firma MIS Grup.

Linia Verde va avea 44 de stații de autobuz, 24.900 mp suprafață piste de cicliști, 4.553 mp suprafață piste de cicliști marcate, 39.515 mp suprafață trotuar, 18.101 mp suprafață carosabilă reabilitată. Autobuzele electrice vor circula pe traseul Unirea – Calea Moldovei – Gen. G. Bălan – Bistricioarei – Piața Petru Rareș – Piața Unirii – Dornei, Gh. Șincai – Independenței – Libertății – Viișoara.

“Luna viitoare, în municipiul Bistrița va veni primul autobuz electric. Este produs în Cehia și face parte din cele 10 autobuze electrice contractate. El va intra într-o exploatare cu caracter experimental, pentru a vedea cum se comportă, din punct de vedere tehnic.

COMENTARII

Be

în 19.05.2021 ora 20:35:23 Balan Marius -Horea- ecologist a scris:

Lasă un răspuns

Ciocu mic si liniste ! Ca sa fi obtinut tot ce doresti tu trebuia sa vi la CL pe vremea lui neneto Cretu sa urli in gura mare si sa fi intrat in GREVA FOAMEI . Tarziu baiatu, tarziu !

Se

în 19.05.2021 ora 17:14:58 Sergiu a scris:

Lasă un răspuns

Cea mai mare problema este că amenajarea coridorului de mobilitate urbană cunoscut sub numele de „Linia Verde” pe traseul proiectat duce la disparitia in total a peste 1000 de locuri de parcare din zona centrală a orasului. Este vorba despre disparitia locurilor de parcare de pe Calea Moldovei, General Grigore Bălan, Piața Unirii, Dornei, Gheorghe Șincai și Bulevardul Independenței. La asta se mai adaugă desființarea parcărilor de pe traseul reconfigurat Gării – Decebal – Andrei Mureșanu – Năsăudului, fără a pune nimic in loc. De aceea, pentru păstrarea locurilor de parcare este necesar ca traseul pentru „Linia verde” să fie reconsiderat in sensul evitării centrului istoric al orasului, mai exact a străzilor Gheorghe Șincai si Dornei care oricum fiind prea inguste sunt configurate cu sens unic si nu permit amenajarea unor benzi dedicate transportului public pe două sensuri de circulatie.
În acest sens, traseul pentru Linia Verde de pe bulevardul Independentei ar putea fi deviat de la Poșta veche pe strada Gării până la bulevardul Republicii unde pot fi amenajate fără probleme benzi dedicate de transport public, inclusiv statii de autobuz moderne de unde pasagerii pot ajunge usor in zona centrală a orasului pe traseul pasajelor recent amenajate cu fonduri europene. Pe de altă parte, din bulevardul Republicii traseul Liniei Verzi poate fi continuat in linie dreaptă pe strada 1 Decembrie si pe Calea Moldovei spre Unirea fără alte devieri întortochiate pe strada Bistricioarei.
În felul acesta, pe străzile Gheorghe Șincai si Dornei , din zona centrală ar putea fi prelungită doar pista pentru biciclete cu dublu sens de pe bulevardul Independentei prin centrul orasului până la Piata Petru Rares , ceea ce ar duce la păstrarea a cel putin jumătate din numărul locurilor de parcare existente in prezent in centrul istoric.
De altfel, însuşi conceptul de „linie verde” care, pe lângă mijloace de transport ecologic, inseamnă si implementarea unor măsuri de separare a căii de rulare a mijloacelor de transport public în scopul creșterii vitezei de deplasare și diminuării duratei călătoriei, ar impune aceste schimbări de traseu.


CELE MAI CITITE ȘTIRI


ULTIMELE COMENTARII

Balan Marius- ecologist

11.05.2025

Fara renuntarea la actuala conducere formata din covrigari, tractoristi fosti peremisti etc PSD se duce in gard exact ca PNTCD. Urmeaza la cativa pasi si PNL care si-a pierdut busola. Poporul v- aratat deja dar voi sunteti analfabetii functionali ai politicii romanesti. Nu...

Bogdan Ivan: "Guvernarea PSD a fost, în primul rând, un act de curaj"

Pui Aurel

10.05.2025

Ioan pop

08.05.2025

Batjocura și nesimțire. Pe data de 07.05.2025 la ora 20:30 autocarul a fost oprit în Austria și supus unui control, iar apoi a fost trimis la statia ITP , unde clar că i-au fost reținute numerele de înmatriculare. Am fost închiși în autocar până la dimineața . Șofer...

Experiența unei bistrițence cu o firmă de transport: "Eram disperați! Patronul ne-a închis telefonul în nas!" (FOTO)

Honorius Indrecan

08.05.2025

"Eu, alături de echipa mea, rămân dedicat unui singur scop: să dezvoltăm în continuare județul, gândindu-ne la Bistrița-Năsăud ca la o singură comunitate", a transmis Radu Moldovan. Ce zici, baroane??? Voi aveti un singur scop: sa va faceti voua bine, nu si celorlalt...

Radu Moldovan: "Mergeți la vot. Cu gândul limpede. Cu inima împăcată. Județul nostru are nevoie de stabilitate"

Acest site folosește cookies

Alegeți care tipuri de cookies să fie utilizate; site-ul folosește cookies pentru a examina traficul și activitățile utilizatorilor de pe acest web-site, pentru marketing și pentru a oferi funcționalitate de tip social media. Citește mai multe despre cookie-uri

Necesare
Funcționalitate
Analiză
Marketing