
Încep lucrările pentru Linia Verde. Turc: “Primul autobuz electric vine în Bistrița luna viitoare”
Lucrările proiectului Linia Verde, care traversează orașul de la Viișoara la Unirea, vor începe în cel mai scurt timp. Anunțul a fost făcut de primarul Bistriței, Ioan Turc, în cadrul unei conferințe de presă. “Litigiul pentru dirigenția de șantier a fost închis, a fost soluționat, deci nu mai avem niciun impediment pentru demararea lucrărilor. Ordinul […]
Lucrările proiectului Linia Verde, care traversează orașul de la Viișoara la Unirea, vor începe în cel mai scurt timp. Anunțul a fost făcut de primarul Bistriței, Ioan Turc, în cadrul unei conferințe de presă.
“Litigiul pentru dirigenția de șantier a fost închis, a fost soluționat, deci nu mai avem niciun impediment pentru demararea lucrărilor. Ordinul de începere a fost dat în luna ianuarie așa că, ținând cont de perioada de timp care s-a scurs de atunci, pentru pregătirile unei astfel de investiții, apreciez faptul că lucrările pot să înceapă în cel mai scurt timp”, a declarat primarul Ioan Turc. Lucrarea pentru Linia Verde va fi executată de firma MIS Grup.
Linia Verde va avea 44 de stații de autobuz, 24.900 mp suprafață piste de cicliști, 4.553 mp suprafață piste de cicliști marcate, 39.515 mp suprafață trotuar, 18.101 mp suprafață carosabilă reabilitată. Autobuzele electrice vor circula pe traseul Unirea – Calea Moldovei – Gen. G. Bălan – Bistricioarei – Piața Petru Rareș – Piața Unirii – Dornei, Gh. Șincai – Independenței – Libertății – Viișoara.
“Luna viitoare, în municipiul Bistrița va veni primul autobuz electric. Este produs în Cehia și face parte din cele 10 autobuze electrice contractate. El va intra într-o exploatare cu caracter experimental, pentru a vedea cum se comportă, din punct de vedere tehnic.
în 19.05.2021 ora 20:35:23 Balan Marius -Horea- ecologist a scris:
Lasă un răspuns
Ciocu mic si liniste ! Ca sa fi obtinut tot ce doresti tu trebuia sa vi la CL pe vremea lui neneto Cretu sa urli in gura mare si sa fi intrat in GREVA FOAMEI . Tarziu baiatu, tarziu !
în 19.05.2021 ora 17:14:58 Sergiu a scris:
Lasă un răspuns
Cea mai mare problema este că amenajarea coridorului de mobilitate urbană cunoscut sub numele de „Linia Verde” pe traseul proiectat duce la disparitia in total a peste 1000 de locuri de parcare din zona centrală a orasului. Este vorba despre disparitia locurilor de parcare de pe Calea Moldovei, General Grigore Bălan, Piața Unirii, Dornei, Gheorghe Șincai și Bulevardul Independenței. La asta se mai adaugă desființarea parcărilor de pe traseul reconfigurat Gării – Decebal – Andrei Mureșanu – Năsăudului, fără a pune nimic in loc. De aceea, pentru păstrarea locurilor de parcare este necesar ca traseul pentru „Linia verde” să fie reconsiderat in sensul evitării centrului istoric al orasului, mai exact a străzilor Gheorghe Șincai si Dornei care oricum fiind prea inguste sunt configurate cu sens unic si nu permit amenajarea unor benzi dedicate transportului public pe două sensuri de circulatie.
În acest sens, traseul pentru Linia Verde de pe bulevardul Independentei ar putea fi deviat de la Poșta veche pe strada Gării până la bulevardul Republicii unde pot fi amenajate fără probleme benzi dedicate de transport public, inclusiv statii de autobuz moderne de unde pasagerii pot ajunge usor in zona centrală a orasului pe traseul pasajelor recent amenajate cu fonduri europene. Pe de altă parte, din bulevardul Republicii traseul Liniei Verzi poate fi continuat in linie dreaptă pe strada 1 Decembrie si pe Calea Moldovei spre Unirea fără alte devieri întortochiate pe strada Bistricioarei.
În felul acesta, pe străzile Gheorghe Șincai si Dornei , din zona centrală ar putea fi prelungită doar pista pentru biciclete cu dublu sens de pe bulevardul Independentei prin centrul orasului până la Piata Petru Rares , ceea ce ar duce la păstrarea a cel putin jumătate din numărul locurilor de parcare existente in prezent in centrul istoric.
De altfel, însuşi conceptul de „linie verde” care, pe lângă mijloace de transport ecologic, inseamnă si implementarea unor măsuri de separare a căii de rulare a mijloacelor de transport public în scopul creșterii vitezei de deplasare și diminuării duratei călătoriei, ar impune aceste schimbări de traseu.
CELE MAI CITITE ȘTIRI
ULTIMELE COMENTARII
Ana
10.09.2025Pentru Alina- sunt centre pentru a doua sansa - termini 8 clase, pe urma seral -liceu! Pentru mai multe detalii poti merge la inspectoratul scolar sa intrebi.
Dori
10.09.2025Doamne ajuta!!! N a durat decat 5 ani...
la articolul Se extinde şi se modernizează reţeaua de iluminat pe mai multe străzi din Bistriţa
Alina
10.09.2025Bună ziua, numele meu este Alina, am 33 de ani și sunt interesată de cursul pentru infirmieră. Aș dori să știu dacă pot aplica în cazul în care am doar clasele 1-7, fără o diplomă de terminare a clasei a 8-a. Ce pot face în acest caz?
cetateanul Kane™
10.09.2025Am citit in cam toata presa locala despre asta. In fapt e foarte simplu: la cate din lucrarile contractate de mis grup, au finalizat lucrarile la timp? La cate din lucrari a finalizat fara sa mai ceara suplimentarea fondurilor dupa ce a castigat licitatia cu oferta depusa? Simpl...
la articolul MIS Grup respinge acuzaţiile primarului din Maieru: " Peste 70% din valoarea contractului nu e plătită"
COMENTARII