Din ce cauză s-a rupt drumul Bistrița-Budacu de Jos. Ce măsuri va lua Consiliul Județean

“În contextul situației de pe DJ 173 C Bistrița-Budacu de Jos, vă informăm că pe un sector de aproximativ 440 de metri, pe care s-au executat lucrări, predomină un traseu cu profil mixt, care a necesitat o atenție sporită. În urma săpăturilor s-a descoperit că de-a lungul timpului pe acest sector au fost depozitate deșeuri […]

“În contextul situației de pe DJ 173 C Bistrița-Budacu de Jos, vă informăm că pe un sector de aproximativ 440 de metri, pe care s-au executat lucrări, predomină un traseu cu profil mixt, care a necesitat o atenție sporită.

În urma săpăturilor s-a descoperit că de-a lungul timpului pe acest sector au fost depozitate deșeuri de către localnici, astfel structura drumului are ca strat de suport umplutură formată din deșeuri”, a transmis Consiliul Județean Bistrița-Năsăud, într-un conunicat de presă.

“În urma acestor analize a fost executată în plus o expertiză tehnică care a analizat stabilitatea versantului și care a necesitat consolidarea acestuia cu un zid de sprijin din beton armat cu o înălțime de 7,1 m, dar și urmărirea în timp a evoluției acestui tronson.

De asemenea, sub acțiunea factorilor climatici, cum ar fi fenomentul de îngheț-dezgheț și precipitații abundente, vesantul are porțiuni de alunecări de teren active care reacționează la acțiunea acestor factorilor climatici naturali.

Consiliul Județean Bistrița-Năsăud, în calitate de beneficiar, a urmărit evoluția acestui tronson și a constatat că în urma ploilor abundente din acest an, au apărut degradări ale lucrărilor executate.

Pentru a determina cu exactitate cauzele acestor degradări care avansează foarte repede, Consiliul Județean Bistrița-Năsăud a solicitat o nouă expertiză geotehnică care să execute studii geotehnice la adâncimi mari (15-20 m), pentru a stabili cu exactitate cazuele instabilității terenului și pentru găsirea unei soluții de remediere”, a transmis Consiliul Județean.

Așadar, pentru remedierea situației de pe DJ173 C, s-a luat legătura cu proiectantul și cu constructorul, pentru a găsi soluții. În aceste zile este prezent un expert geotehnic la fața locului, iar în următoarea perioadă urmează să se prezinte o expertiza Geotehnica, împreună cu soluția de remediere a degradărilor și a consolidării versantului.

COMENTARII

Re

în 21.04.2021 ora 12:38:08 Relu a scris:

Lasă un răspuns

Consiliul Județean Bistrița-Năsăud trebuia să facă de la inceput o expertiză geotehnică care bazată pe studii geotehnice la adâncimi mari (15-20 m), pentru a stabili cu exactitate soluțiile de consolidare a terenului inainte de modernizarea drumul județean 173 care face legătura între Bistrița și Budacu de Jos, cu atât mai mult cu cât se stia că dealurile Bistritei sunt alcatuite din structuri sedimentare monoclinale si cute diapire dezvoltate pe invelisuri neozoice inclinate. Aceste dealuri sunt predispuse alunecarii de teren, proces care constă in deplasarea unei mase se pământ aflată in pantă, ca urmare a umectării puternice . Alunecările de teren sunt asociate si cu fenomenele de eroziune, iar pădurea prin vegetatia lemnoasă protejează solul impotriva eroziunii si reduce riscul alunecărilor de teren. Acolo unde se defrisează pădurea sunt necesare lucrări complexe de consolidare impotriva alunecărilor de teren care sunt foarte costisitoare.
Orice manual de „Imbunatatiri Funciare” subliniază faptul că defrisarea pădurii favorizează alunecările de teren si recomandă impadurirea ca masură de prevenire a fenomenelor de alunecare.
Chiar si in cazul unor lucrari de consolidare impotriva alunecarilor de teren cu ziduri de sprijin din beton, acestea nu au făcut fată stopării fenomenului. De aceea se recomandă ca si astfel de lucrări să fie asociate cu impăduriri si nicidecum cu defrisarea pădurii.


CELE MAI CITITE ȘTIRI


ULTIMELE COMENTARII

Sergiu

16.05.2025

Cele patru pasaje rutiere subterane nu rezolvă problema fluidizării traficului de pe traseul DN 17, care traversează orasul Bistrița. Pentru descongestionarea circulatiei auto este nevoie de mai multe „coridoare de mobilitate” care să traverseze orasul pe lungime, ad...

Studiile de fezabilitate pentru cele patru pasaje din Bistrița au fost aprobate

Balan Marius- ecologist

16.05.2025

Varga Daniela

15.05.2025

Varga Daniela

15.05.2025

Acest site folosește cookies

Alegeți care tipuri de cookies să fie utilizate; site-ul folosește cookies pentru a examina traficul și activitățile utilizatorilor de pe acest web-site, pentru marketing și pentru a oferi funcționalitate de tip social media. Citește mai multe despre cookie-uri

Necesare
Funcționalitate
Analiză
Marketing