Consiliul Național al Elevilor: 800.000 de copii nu au acces la un dispozitiv cu internet

Sunt peste 800.000 de elevi care nu au dispozitive conectate la Internet, după prima săptămână de la începerea școlii, atrage atenția Consiliul Național al Elevilor. Consiliul Național al Elevilor a transmis, duminică, un comunicat de presă în care atrage atenția asupra stării dezastruoase în ceea ce privește accesul la dispozitive conectate la internet în România, […]

Sunt peste 800.000 de elevi care nu au dispozitive conectate la Internet, după prima săptămână de la începerea școlii, atrage atenția Consiliul Național al Elevilor.

Consiliul Național al Elevilor a transmis, duminică, un comunicat de presă în care atrage atenția asupra stării dezastruoase în ceea ce privește accesul la dispozitive conectate la internet în România, în contextul cursurilor care se desfășoară online.

„Pe data de 19 septembrie, Ministerul Educaţiei şi Cercetării a transmis, către inspectoratele şcolare judeţene, o adresă prin care solicită ca toate unităţile de învăţământ să fie conectate la platformele digitale de învăţare, puse la dispoziţie de către Google şi Microsoft, pentru a facilita învăţarea în mediul online a elevilor”, scrie organizația.

În același timp, ea subliniază că această măsură este insuficientă, „întrucât asigurarea conectării unităţilor de învăţământ preuniversitar la platforme educaţionale nu garantează accesul elevilor la educaţie de calitate. (…) la momentul de faţă peste 800 de mii de elevi nu au acces la un dispozitiv conectat la internet.”

Consiliul Elevilor a mai susținut și că, potrivit Legii Educaţiei, sistemul educaţional din România ar trebui să aibă două platforme proprii de învăţare online: Biblioteca Şcolară Virtuală şi Platforma şcolară de e-learning, însă acestea întârzie să apară, în ciuda faptului că sunt prevăzute în lege.

Potrivit elevilor, succesiunea firească a măsurilor pentru garantarea accesului la educaţie este achiziţionarea, în primă fază, a device-urilor conectate la internet, distribuirea acestora către elevii şi cadrele didactice care le solicită, conform Legii 109/2020, şi ulterior conectarea unităţilor de învăţământ la platformele educaţionale.

Consiliului Naţional al Elevilor solicită Ministerului Educaţiei şi Cercetării, „atât inventarierea necesarului de dispozitive conectate la Internet din teritoriu și realizarea achiziţiilor publice pentru acestea, în regim de urgenţă, cât şi acordarea de asistenţă autorităţilor publice locale, pentru a putea realiza aceste achiziții pe cont propriu”.

Etichetele acestui articol sunt elevi,internet,școală

COMENTARII


CELE MAI CITITE ȘTIRI


ULTIMELE COMENTARII

Ana

10.09.2025

Pentru Alina- sunt centre pentru a doua sansa - termini 8 clase, pe urma seral -liceu! Pentru mai multe detalii poti merge la inspectoratul scolar sa intrebi.

Vrei să devii instalator, bonă sau infirmieră? AFLĂ ce cursuri de formare profesională se desfășoară în Bistrița-Năsăud!

Dori

10.09.2025

Alina

10.09.2025

Bună ziua, numele meu este Alina, am 33 de ani și sunt interesată de cursul pentru infirmieră. Aș dori să știu dacă pot aplica în cazul în care am doar clasele 1-7, fără o diplomă de terminare a clasei a 8-a. Ce pot face în acest caz?

Vrei să devii instalator, bonă sau infirmieră? AFLĂ ce cursuri de formare profesională se desfășoară în Bistrița-Năsăud!

cetateanul Kane™

10.09.2025

Am citit in cam toata presa locala despre asta. In fapt e foarte simplu: la cate din lucrarile contractate de mis grup, au finalizat lucrarile la timp? La cate din lucrari a finalizat fara sa mai ceara suplimentarea fondurilor dupa ce a castigat licitatia cu oferta depusa? Simpl...

MIS Grup respinge acuzaţiile primarului din Maieru: " Peste 70% din valoarea contractului nu e plătită"

Acest site folosește cookies

Alegeți care tipuri de cookies să fie utilizate; site-ul folosește cookies pentru a examina traficul și activitățile utilizatorilor de pe acest web-site, pentru marketing și pentru a oferi funcționalitate de tip social media. Citește mai multe despre cookie-uri

Necesare
Funcționalitate
Analiză
Marketing