Consiliul Local Bistrița, convocat în ședință extraordinară

– Se convoacă Consiliul local al municipiului Bistriţa în şedinţă extraordinară, în data de 7 iunie 2021, ora 17,00. Şedinţa va avea loc prin mijloace electronice de comunicare, respectiv prin intermediul platformei informatice Zoom, cu ordinea de zi cuprinsă în Anexa la prezenta Dispoziție şi va putea fi accesată pe site-ul Primăriei municipiului Bistrița, www.primariabistrita.ro, […]

– Se convoacă Consiliul local al municipiului Bistriţa în şedinţă extraordinară, în data de 7 iunie 2021, ora 17,00. Şedinţa va avea loc prin mijloace electronice de comunicare, respectiv prin intermediul platformei informatice Zoom, cu ordinea de zi cuprinsă în Anexa la prezenta Dispoziție şi va putea fi accesată pe site-ul Primăriei municipiului Bistrița, www.primariabistrita.ro, Secțiunea Consiliul local – Şedinţe online.

Proiecte de hotărâre:

 

  1. Proiect de hotărâre privind încetarea, prin acordul părţilor, a contractului de finanţare nr.4340/24.05.2019 aferent proiectului ”Centru intermodal de transport public- strada Gării – strada Tărpiului – strada Industriei, municipiul Bistrița”

– iniţiator: Primarul municipiului Bistriţa

– Aviz comisii: Comisiile de specialitate reunite ale Consiliului local

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal „Construire ansamblu de locuinţe colective D+P+4E+2ER şi amenajări exterioare” în municipiul Bistrița, str. Grănicerilor nr.19A

– iniţiator: Primarul municipiului Bistriţa

– Aviz comisii: Comisiile de specialitate reunite ale Consiliului local

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal „Introducere teren în intravilan în vederea realizării unor case de locuit” în municipiul Bistriţa, str. Crizantemei

– iniţiator: Primarul municipiului Bistriţa

– Aviz comisii: Comisiile de specialitate reunite ale Consiliului local

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal „Imobil cu destinaţia de parcare” în municipiul Bistriţa, str. Bistricioarei

– iniţiator: Primarul municipiului Bistriţa

– Aviz comisii: Comisiile de specialitate reunite ale Consiliului local

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului pentru achiziția de imobile, construcții și/sau terenuri, de către Municipiul Bistrița

– iniţiator: Primarul municipiului Bistriţa

– Aviz comisii: Comisiile de specialitate reunite ale Consiliului local

  1. Proiect de hotărâre aprobarea trecerii din domeniul public în domeniul privat al municipiului Bistriţa, a unor bunuri imobile, ca urmare a dezafectării de la utilitatea publică

– iniţiator: Primarul municipiului Bistriţa

– Aviz comisii: Comisiile de specialitate reunite ale Consiliului local

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea trecerii din domeniul public în domeniul privat al municipiului Bistriţa a Pieţei Independenţei Nord situată în str. Împăratul Traian nr.55A

– iniţiator: Primarul municipiului Bistriţa

– Aviz comisii: Comisiile de specialitate reunite ale Consiliului local

  1. Plângerea prealabilă înregistrată la Primăria municipiului Bistriţa cu nr.43911/24.05.2020, formulată de un grup de cetăţeni din municipiul Bistriţa, str. Subcetate, împotriva Hotărârii Consiliului local al municipiului Bistriţa nr.102/30.06.2021 privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal „Construire locuinţe colective, amenajări exterioare, accese şi parcaje”, în municipiul Bistriţa, str. Subcetate, nr.38A

 

COMENTARII

Re

în 02.06.2021 ora 17:46:11 Remus a scris:

Lasă un răspuns

Cel mai important punct din ordinea de zi a şedinţei extraordinare convocate de Consiliul local al municipiului Bistriţa în , în data de 7 iunie 2021 este proiectul de hotărâre privind încetarea, prin acordul părţilor, a contractului de finanţare nr.4340/24.05.2019 aferent proiectului ”Centru intermodal de transport public- strada Gării – strada Tărpiului – strada Industriei, municipiul Bistrița”. Iată si argumentele:
Totul porneste de la intelegerea gresită a rolului si functiei unui centru intermodal de transport. După mintea fostului primar Ovidiu Cretu, centrul intermodal de transport Bistrita urma să fie o platforma de beton cocotată peste peroanele de tren ceea ce reprezintă o solutie complicată, costisitoare si inutilă. Cea mai mare ineptie este că accesul pe platforma betonată ar urma să se facă de pe o pasarelă desfăsurată între magazinul Winmarkt și strada Tărpiului, o monstruozitate care in loc să simplifice crează atât complicatii suplimentare de trafic cât si si de estetică urbană. Nici varianta cu un pod peste calea ferată între străzile Arțarilor și Industriei, nu reprezintă o solutie ratională, dat fiind faptul că străzile din jurul gării sunt destul de inguste.
Prin definitie, centrul intermodal de transport reprezintă un sistem de terminale care facilitează utilizarea in mod succesiv a cel putin două moduri de transport si nu are nici o legatură cu platforma cocotată peste calea ferată. De aceea, o solutie mai ratională si posibil de realizat ar putea fi eliminarea tuturor liniilor secundare de manevra care ies din gara spre Unirea, astfel incat sa ramana doar linia principala care duce spre Bistrita Bargaului. Operatiunile de manevra feroviara ar putea fi mutate in partea de vest a garii prin construirea unui triaj intre pasarela veche si pasarela nouă. Dacă va fi mutată inclusiv activitatea de transcontainer CFR din gara Bistrita, atunci platforma de beton pentru centrul intermodal devine absolut inutilă deoarece in locul ramas s-ar putea construi un sir de peroane pentru autogara, fara a mai fi nevoie de platforma suspendată. Astfel, gara Bistrita fiind cap de linie ar putea fi amenajata precum Gara de Nord din Bucuresti in care intră si ies doar trenurile de călători. Circulatia feroviară spre Bistrita Bargăului este extrem de redusă si prin urmare legatura intre strada Garii si Tarpiului s-ar putea realiza printr-un pasaj subteran pentru autoturisme , sau chiar si printr-o trecere la nivel.
Astfel, prin eliminarea liniilor de manevră s-ar putea deschide circulatia auto intre Strada Garii si Tarpiului prin trecere la nivel cu calea ferata peste o singura linie, la fel ca pe strada Cuza-Voda sau Ioan Slavici. De asemenea ar putea fi amenajata o trecere la nivel si in zona strazii Romana, ceea ce ar fluidiza si mai mult circulatia auto in zona de peste calea ferata.
In concluzie, centrul intermodal “opera Cretu” nu rezolvă nici pe departe o problemă de trafic in Bistrita. Dimpotrivă strada Gării, care e oricum aglomerată, ar deveni cu mult mai aglomerată. Pe de altă parte, in partea de est a orasului există deja destule treceri la nivel cu calea ferată începând cu strada Lucian Blaga, Drumul Dumitrei Vechi, strada Ioan Slavici, Piața Decebal, iar dacă se mai face încă una pe strada Romană nu mai e nevoie de aberatia cu platforma de beton peste peroanele de tren din gară. Centrul intermodal se poate realiza mult mai simplu la nivelul solului prin amenajarea unui terminal pentru autobuze in spatele autogării.


CELE MAI CITITE ȘTIRI


ULTIMELE COMENTARII

Balan Marius- ecologist

17.05.2025

Doamna DIANA MORAR. Am ramas cu gura cascata si cu ochii holbati cand am descoperit asa banal ca doi avocati din tagma d-vs voteaza cu astfel de specimene. Nu pot sa cred ca acesti oameni cu meserii liberale se pot rasuci in halul acesta. Nu pot sa cred ca un avocat nu intele...

Diana Morar, reacție după derapajul lui Simion: "Folosește o afecțiune medicală ca pe o injurie! Sunt mama unui copil cu autism"

Sergiu

16.05.2025

Cele patru pasaje rutiere subterane nu rezolvă problema fluidizării traficului de pe traseul DN 17, care traversează orasul Bistrița. Pentru descongestionarea circulatiei auto este nevoie de mai multe „coridoare de mobilitate” care să traverseze orasul pe lungime, ad...

Studiile de fezabilitate pentru cele patru pasaje din Bistrița au fost aprobate

Balan Marius- ecologist

16.05.2025

Varga Daniela

15.05.2025

Acest site folosește cookies

Alegeți care tipuri de cookies să fie utilizate; site-ul folosește cookies pentru a examina traficul și activitățile utilizatorilor de pe acest web-site, pentru marketing și pentru a oferi funcționalitate de tip social media. Citește mai multe despre cookie-uri

Necesare
Funcționalitate
Analiză
Marketing