Consilierul local Nicolae Pavelean, în comisia pentru concursul de director de școală. Puncte tari și puncte slabe

Consilierul municipal USR, Nicolae Pavelean, a participat ieri ca și membru reprezentant al Consiliului Local al Municipiului Bistrița în comisia de evaluare a probei de interviu pentru postul de Director al Liceului Tehnologic Grigore Moisil, probă desfășurată la Inspectoratul Școlar Județean Bistrița-Năsăud. “Mi-am dorit să fac parte din această comisie, în special pentru Liceul […]

Consilierul municipal USR, Nicolae Pavelean, a participat ieri ca și membru reprezentant al Consiliului Local al Municipiului Bistrița în comisia de evaluare a probei de interviu pentru postul de Director al Liceului Tehnologic Grigore Moisil, probă desfășurată la Inspectoratul Școlar Județean Bistrița-Năsăud.
 
“Mi-am dorit să fac parte din această comisie, în special pentru Liceul Tehnologic Grigore Moisil întrucât este liceul în care am trecut cu succes una dintre primele încercări ale adolescenței, prin admiterea bacalaureatului, iar mai târziu am vizitat întâmplător și atelierele tehnologice ale liceului în contextul unei colaborări dintre UTCN și Liceul Grigore Moisil. Pe lângă asta, fiind inginer de profesie și cunoscând mediul industrial din Bistrița de câțiva ani buni, cunosc și nevoile acestuia în ceea ce privește forța de muncă tânără și calificată pe care liceele tehnologice trebuie să le dezvolte”, a transmis Nicolae Pavelean.
 
Comisia de evaluare a fost alcătuită din 5 membri, după cum urmează:
 
-1 inspector școlar
– 1 un reprezentant al mediului de afaceri din Bistrița
 -1 reprezentant al Consiliului Local al Municipiului Bistrița, desemnat prin votul consilierilor locali, în persoana subsemnatului
– 2 profesori din unitatea de învățământ pentru al cărei post de director s-a dat interviul, profesori aleși prin vot secret de către colectivul școlii.
 
“Am remarcat încă o dată că școlile din Bistrița au multe cadre didactice chiar profesioniste, care își doresc și își asumă cu ambiție misiunea de a face din școlile în care s-au dezvoltat profesional, un loc mai bun pentru dezvoltarea viitoarelor generații. Am remarcat de asemenea, profesionalismul cu care s-au tratat probele interviului, care pot să spun că a fost chiar un interviu pe bune. Subiectele pentru 2 din cele 3 probe s-au extras de către candidat in mod aleatoriu, iar la final fiecare dintre noi, membri ai comisiei am avut posibilitatea să punem întrebări și să acordăm un punctaj între 1 punct și 10 puncte în funcție de prestația candidatului, la cele 3 probe.
 
Totuși, aș dori să îmi spun părerea și despre ce văd eu că ar trebui îmbunătățit la aceste interviuri pe viitor:
 
Din comisa de evaluare consider că nu este tocmai potrivit să facă parte 2 profesori din unitatea de învățământ pentru al cărei post de director s-a dat interviul. Motivul ar fi faptul că acei 2 profesori ar putea să se afle fie într-un posibil conflict care ar înclina spre depunctare, fie să aibă interesul personal de a ajuta candidatul afectând astfel punctarea corectă și imparțială a prestației candidatului care le este coleg sau actual director.
Proba de competențe digitale mi se pare una chiar foarte simplă, în care candidatul a trebuit să elaboreze două documente cu cerințe de nivel gimnazial cel mult și să le trimită pe email. Ca director de școală în anul 2021, consider că ar așteptările de competențe digitale sunt mai ridicate de atât.
În ansamblu, totul a decurs bine. Prestația doamnei profesoare, unic candidat pentru funcția de director, a fost una bună, pentru care am și felicitat-o. Eu personal am oferit 9 puncte din 10, iar media finală a punctelor oferite de cei 5 membri ai comisiei a fost 9,20 pct”, a transmis Pavelean.

COMENTARII

Acest site folosește cookies

Alegeți care tipuri de cookies să fie utilizate; site-ul folosește cookies pentru a examina traficul și activitățile utilizatorilor de pe acest web-site, pentru marketing și pentru a oferi funcționalitate de tip social media. Citește mai multe despre cookie-uri

Necesare
Funcționalitate
Analiză
Marketing