Comerțul social: combinarea shopping-ului cu social media

Citește și află ce este comerțul social, care sunt caracteristicile și avantajele și cum funcționează combinația dintre shopping și social media în 2025!

Influența comerțului social asupra pieței mondiale de comerț online

Comerțul online este unul dintre sectoarele economiei mondiale care a înregistrat creștere în anul 2025, valoarea pieței ridicându-se la 6.9 trilioane de dolari față de 6.4 trilioane de dolari în 2024. Comerțul social este unul dintre segmentele comerțului electronic care a înregistrat cifre impresionante, valoarea de piață fiind în creștere, de la 826.7 miliarde de dolari în 2024 la 925 miliarde de dolari în 2025; există chiar și previziuni mult mai optimiste, care indică o valoare de 1.26 trilioane de dolari până la finalul anului 2025.

Pentru un sector economic lansat în anul 2005, valoarea pieței de comerț social reprezintă un succes. În anul 2005 Yahoo lansa "Shoposphere", primul instrument online pentru shopping asociat rețelelor de socializare. Facebook lansează doi ani mai târziu Marketplace, iar în 2014 integrează un buton de achiziții direct de pe platforma de social media. Inițiativa este urmată în 2015 de Pinterest, iar în 2017 și Instragram implementează funcții de vânzare. Lista este completată în 2021 de colaborarea dintre TikTok și Shopify, care permite realizarea de achiziții de pe platforma TikTok.

Canalele de shopping social sunt populare la nivel global, între 2 și 3 miliarde de persoane utilizându-le în 2025. Popularitatea canalelor de cumpărături de pe rețelele de social media este în creștere, așa cum se întâmplă și cu sectorul iGaming, în care activează și Verde Casino online, un portal internațional licențiat care este accesibil și jucătorilor din România. Prezentul articol analizează comerțul social, caracteristicile și beneficiile acestuia și cum funcționează combinația dintre social media și shopping.

Caracteristicile și beneficiile canalelor de comerț social

Canelele de comerț reprezintă funcțiile integrate de rețelele de social media care le permit utilizatorilor să exploreze, să analizeze și să cumpere direct produsele preferate de pe platformele de socializare. Practic, canalele sunt niște mini magazine ale brandurilor în care utilizatorii nu doar că efectuează cumpărături, ci interacționează cu alți utilizatori, generează conținut, efectuează streamuri live și beneficiază de publicitate targetată. Lista următoare conține principalele caracteristici oferite de canalele de comerț social:

●    Experiență de cumpărături bazată pe servicii și funcții integrate - utilizatorii efectuează achiziția produsului care îi interesează direct pe canalul de socializare, fără să fie necesară ieșirea din aplicație și accesarea magazinului brandului;

●    Instrumentele specifice platformelor de socializare sunt combinate cu instrumentele specifice comerțului - canalele de social commerce dispun de butoane de cumpărare a produselor, dar și de funcții de testare, precum și de acces la evenimente de shopping live;

●    Asistență pentru clienți integrată pe platformă - brandurile le furnizează utilizatorilor asistență implementată direct pe canalul de comerț social, existând secțiuni de mesagerie și comentarii, iar clienții VIP primesc suport personalizat;

●    Funcții specifice comunității de socializare - utilizatorii au la dispoziție opțiuni de constituire în grupuri de discuție pe chat, unde își împărtășesc părerile și caută recomandări și sfaturi de la ceilalți cumpărători și chiar de la vânzători;

●    Sesiuni live de vânzări și de întrebări și răspunsuri- brandurile, în colaborare cu influencerii care le promovează produsele, găzduiesc evenimente în direct, unde au loc vânzări de produse sau interacțiuni cu potențialii clienți interesați.

Utilizatorii canalelor social media de cumpărături au la dispoziție și recomandări de la prieteni, evaluări și recenzii ale produselor, precum și prezentări realizate de influenceri, iar brandurile le oferă conținut și publicitate targetată, pe canalele de cumpărături fiind afișate cele mai relevante produse pentru utilizator. Cumpărătorii beneficiază de avantaje precum experiență de cumpărături convenabilă, de oferte personalizate și de o experiență de shopping interactivă în cadrul rețelelor de socializare preferate.

Cum funcționează combinația dintre shopping și social media?

Exemplele de canale de shopping media de top sunt reprezentate de TikTok Shop, Instagram Shops și Facebook Marketplace and Shops. Pentru a fi prezente pe aceste canale, brandurile au nevoie să-și creeze magazine integrate pe platformele de media sociala, pentru a-și prezenta produsele. Modul de prezentare al produselor este sub formă de postări, videoclipuri, Reels sau Stories, în care sunt integrate butoane de comandă, link-uri și hashtag-uri.

Utilizatorii rețelelor de socializare accesează produsele dorite apăsând pe elementele ce permit achiziția, adăugându-le în coșul de cumpărături care este disponibil în aplicație, fără să fie necesară accesarea site-ului brandului care le comercializează. Pe lângă funcțiile standard de achiziție, care sunt specifice site-urilor de shopping, canalele de comerț social încorporează elemente de socializare precum like-uri, comentarii și opțiuni de distribuire, care permit partajarea intereselor cu membrii comunității, ceea ce este posibil să influențeze decizia finală.

Pentru a-i convinge pe utilizatori să se transforme în consumatori, brandurile se promovează prin intermediul canalelor de shopping social și al influencerilor activi pe aceste canale. Audiența este reprezentată de utilizatorii de pe platformele de socializare, care sunt clasificați în funcție de datele demografice și interese.

Brandurile beneficiază de vânzări crescute și de profit folosind serviciile platformelor deja create și obțină date în timp real despre potențialul consumatorilor, comportante, preferințe și trenduri, ceea ce le permite crearea unor strategii de marketing adaptate pe așteptările reale ale clienților. Succesul se obține, în acest fel, cu costuri de investiție scăzute, dar cu venituri peste medie, pe termen lung.

COMENTARII


CELE MAI CITITE ȘTIRI


ULTIMELE COMENTARII

Teran Lidia

16.10.2025

Eu cred că o să fie fain, orice se poate face pentru oraș este binevenit.

Cum va arăta Valea Căstăilor. Proiect important semnat de Primăria Bistrița

Relu

16.10.2025

Pârâul Tărpiu sau Valea Căstăilor este acelasi lucru. Mai exact, strada care se desprinde din Drumul Cetății pe lângă Rombat poartă numele de Valea Căstăilor fiind mărginită de pârâul Tărpiu care se varsă în râul Bistrița în amonte de Podul Berăriei.

Cum va arăta Valea Căstăilor. Proiect important semnat de Primăria Bistrița

Ioana

16.10.2025

Anonim

16.10.2025

Mergeți domnule primar pe strada liliacului că sunt o grămadă de câini a nimănui in curte la o casa , nu putem trece pe acolo că sunt periculoși ne este frică , miroase a rahat și se vede din strada că nu le face nimeni curat și cred că nici de mâncare nu le dă. I...

Cum va arăta Valea Căstăilor. Proiect important semnat de Primăria Bistrița

Acest site folosește cookies

Alegeți care tipuri de cookies să fie utilizate; site-ul folosește cookies pentru a examina traficul și activitățile utilizatorilor de pe acest web-site, pentru marketing și pentru a oferi funcționalitate de tip social media. Citește mai multe despre cookie-uri

Necesare
Funcționalitate
Analiză
Marketing