Comercianții vor trebui să plătească în continuare taxa de salubrizare. Călin Stan: ,,Nu am promis nimănui scăderea sau scutirea de taxe”

Zilele trecute a fost prezentat în presa locală o nemulțumire a comercianților din piață. Aceștia se plângeau de o taxă de aproape 100 de euro pe care trebuie să o plătească pentru salubrizarea pieței. Această taxă a apărut în urma unei Hotărâri a Consiliului Local din 23.12.2019. Călin Stan: ,,Nu am promis nimănui scăderea sau […]

Zilele trecute a fost prezentat în presa locală o nemulțumire a comercianților din piață. Aceștia se plângeau de o taxă de aproape 100 de euro pe care trebuie să o plătească pentru salubrizarea pieței. Această taxă a apărut în urma unei Hotărâri a Consiliului Local din 23.12.2019.

Călin Stan: ,,Nu am promis nimănui scăderea sau scutirea de taxe, ar fi ilegal”

După mediatizarea acestei dileme, viceprimarul Călin Stan a încercat să explice situația.

Aici aveți comunicatul oficial:

,,În urma nemulțumirilor semnalate în presă cu privire la problemele taxei de salubritate în piețe, menționez următoarele:

Este adevărat că în variantele de contracte mai vechi la pct. VI subpunctul 2, stipula că Direcția de
Administrare a Piețelor Bistrița, avea ca obligație să pună la dispoziție serviciile de salubrizare din
piețe. Această situație sa modificat odată cu Hotărârea Consiliului Local din 23.12.2019 care
prevede ca toți agenții economici înregistrați ca entități juridice să achite taxa de salubritate.
 
Prin urmare, toate persoanele juridice care derulează activități economice plătesc taxa de salubritate,
inclusiv persoanele care au înregistrate puncte de lucru în piețe. Această taxă de salubritate, care
ajunge la operatorul de salubritate local, nu se substituie taxei de masă pe care o plătesc toate
persoanele care au un contract cu Direcția de Administrare a Piețelor Bistrița pentru una sau mai
multe mese.
 
Sunt 24 de persoane care au contract cu Direcția de Administrare a Piețelor Bistrița și care au
statutul de entitate juridică fie ea AF sau IF și care au declarat ca punct de lucru Piața. Toate aceste
persoane au obligația să dețină un contract pentru salubritate.
 
 
Punctul VI, subpunctul 2 din vechile contracte, care prevedea că ,, Proprietarul are obligația să
asigure salubrizarea spațiilor, prin măturat zilnic, prin spălare periodică și punere la dispoziție a
pubelelor pentru colectarea reziduurilor” cel pretins a genera o dublare a taxei de salubritate a fost
corectat prin anexă la contractul inițial cu fiecare chiriaș în parte.
 
Nu am promis nimănui scăderea sau scutirea de taxe, ar fi ilegal. Nu suntem în situația de a taxa de
două ori același serviciu sau de a returna sume pretins a fi încasate dublu pe această speță.“, a transmis Viceprimarul Călin Stan. 

Etichetele acestui articol sunt Călin stan,comunicat

COMENTARII


CELE MAI CITITE ȘTIRI


ULTIMELE COMENTARII

Balan Marius- ecologist

17.05.2025

Doamna DIANA MORAR. Am ramas cu gura cascata si cu ochii holbati cand am descoperit asa banal ca doi avocati din tagma d-vs voteaza cu astfel de specimene. Nu pot sa cred ca acesti oameni cu meserii liberale se pot rasuci in halul acesta. Nu pot sa cred ca un avocat nu intele...

Diana Morar, reacție după derapajul lui Simion: "Folosește o afecțiune medicală ca pe o injurie! Sunt mama unui copil cu autism"

Sergiu

16.05.2025

Cele patru pasaje rutiere subterane nu rezolvă problema fluidizării traficului de pe traseul DN 17, care traversează orasul Bistrița. Pentru descongestionarea circulatiei auto este nevoie de mai multe „coridoare de mobilitate” care să traverseze orasul pe lungime, ad...

Studiile de fezabilitate pentru cele patru pasaje din Bistrița au fost aprobate

Balan Marius- ecologist

16.05.2025

Varga Daniela

15.05.2025

Acest site folosește cookies

Alegeți care tipuri de cookies să fie utilizate; site-ul folosește cookies pentru a examina traficul și activitățile utilizatorilor de pe acest web-site, pentru marketing și pentru a oferi funcționalitate de tip social media. Citește mai multe despre cookie-uri

Necesare
Funcționalitate
Analiză
Marketing