Ce înseamnă pandemia și ce trebuie să ai în casă în caz de izolare la domiciliu

Organizaţia Mondială a Sănătăţii a decis, miercuri, că situaţia generată de noul coronavirus este pandemie, în contextul în care s-au înregistrat cazuri de infecții în aproape toate țările lumii. Potrivit OMS, o pandemie este răspândirea la nivel mondial a unei noi boli și apare atunci când un virus apare și se răspândește în întreaga lume, […]

Organizaţia Mondială a Sănătăţii a decis, miercuri, că situaţia generată de noul coronavirus este pandemie, în contextul în care s-au înregistrat cazuri de infecții în aproape toate țările lumii.

Potrivit OMS, o pandemie este răspândirea la nivel mondial a unei noi boli și apare atunci când un virus apare și se răspândește în întreaga lume, iar majoritatea oamenilor nu au imunitate la el.

Virusurile care au provocat pandemii din trecut provin de obicei de la virusuri gripale animale.

Conform planului OMS pentru pregătirea pandemiei, după declararea acesteia, guvernele naționale trebuie să se asigure de „mobilizarea completă a sistemelor de sănătate, a instalațiilor și mobilizarea angajaților din sistemul medical național”, relatează Mediafax.

În cazul în care se ajunge în situația de a fi nevoiți să rămânem la domiciliu, este bine să fim pregătiți cu un necesar de produse alimentare și nonalimentare. NU este vorba despre panică și luat cu asalt supermarketurile, ci despre câteva măsuri de prevedere.

ALIMENTE:

– mâncare uscată precum paste, cerelale (orez, năut, linte, fasole, grâu, fulgi de ovăz și secară) și legume cu durată de viață mai îndelungată cu ajutorul cărora poți pregăti toate mesele zilei. Bine, fie și mălai și făină

-nuci și fructe uscate – pentru că accesul la fructe proaspete poate fi limitat o vreme.
conserve de toate felurile – fasole, sfeclă, porumb, roșii, ardei (lichidul în care acestea au fost conservate nu trebuie aruncat ci se poate utiliza ulterior pentru fierberea orezului sau a pastelor), ton, carne, supe pasteurizate.
– alimentele congelate sunt foarte bune. Alege fructe și legume congelate, poate chiar și produse semipreparate congelate. Și ce mai poți congela în funcție de spațiul pe care îl ai disponibil în congelator (de ex. pâine, carne)
– concentratele de pui sau legume pot constitui o bază gustoasă și foarte utilizat de preparat pentru supe, mâncăruri, risotto. Ierburi aromatice uscate. Lapte praf.
– dulciuri
– apă

PRODUSE DE UZ CASNIC:

-șervețele dezinfectante, săpun cu efect antibacterian, dezinfectant pentru mâini. Țineți minte că apa și săpunul sunt esențiale pentru a preveni orice fel de transmitere a unei boli.
-baterii

PRODUSE DE UZ PERSONAL:

-tampoane
-hârtie igienică
-scutece dacă aveți copii mici

MEDICAMENTE:

– analgezice, antifebrile, medicamente pentru stomac, antitusive, vitamine, electroliți, vitamina C.

sursa: doer.ro

COMENTARII

Mi

în 13.03.2020 ora 06:56:17 Mica a scris:

Lasă un răspuns

Trebuie sa ai simtul rusinii, asta trebuie sa ai si sa nu te umpli de faina si ulei ca degeaba


CELE MAI CITITE ȘTIRI


ULTIMELE COMENTARII

Lupșe Carmen

15.09.2025

Ana

10.09.2025

Pentru Alina- sunt centre pentru a doua sansa - termini 8 clase, pe urma seral -liceu! Pentru mai multe detalii poti merge la inspectoratul scolar sa intrebi.

Vrei să devii instalator, bonă sau infirmieră? AFLĂ ce cursuri de formare profesională se desfășoară în Bistrița-Năsăud!

Dori

10.09.2025

Alina

10.09.2025

Bună ziua, numele meu este Alina, am 33 de ani și sunt interesată de cursul pentru infirmieră. Aș dori să știu dacă pot aplica în cazul în care am doar clasele 1-7, fără o diplomă de terminare a clasei a 8-a. Ce pot face în acest caz?

Vrei să devii instalator, bonă sau infirmieră? AFLĂ ce cursuri de formare profesională se desfășoară în Bistrița-Năsăud!

Acest site folosește cookies

Alegeți care tipuri de cookies să fie utilizate; site-ul folosește cookies pentru a examina traficul și activitățile utilizatorilor de pe acest web-site, pentru marketing și pentru a oferi funcționalitate de tip social media. Citește mai multe despre cookie-uri

Necesare
Funcționalitate
Analiză
Marketing