Bogdan Ivan: "România pregătește producția de H215M – noua generație de elicoptere"

"Astăzi am fost la IAR Ghimbav, una dintre cele mai importante platforme industriale aeronautice din România, cu o istorie care începe în 1974, când aici s-a produs primul elicopter Puma, în baza acordului de colaborare cu Franța", a transmis joi Ministrul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului, Bogdan Ivan.

De atunci și până astăzi avem:

-peste 160 de aparate Puma produse
- 200 de elicoptere IAR 316B construite și exportate în 6 țări, inclusiv Franța
- peste 100 de elicoptere aflate în dotarea Armatei Române

"Discuțiile de astăzi s-au concentrat pe demararea producției în România a elicopterului H215M, o platformă multirol modernă, dezvoltată în parteneriat cu Airbus Helicopters România, cu scopul de a fi produsă integral în țară, pentru misiuni tactice, transport, sprijin aerian și operațiuni critice.

 Producția este gândită atât pentru nevoile Armatei Române, cât și pentru export. Consolidăm industria de apărare și aducem plusvaloare în economie: locuri de muncă, tehnologie și bani la bugetul de stat.

Le mulțumesc pentru susținere și colaborare domnului senator Alexandru Marius Dunca, domnului Adrian Ioan Veştea, președintele Consiliului Județean Brașov, și domnului Rasaliu Marian, director general IAR Ghimbav.
Avem infrastructura, know-how-ul și partenerii strategici necesari. Obiectivul e clar: elicoptere moderne, fabricate în #România, pentru România!", a transmis Bogdan Ivan. 

COMENTARII


CELE MAI CITITE ȘTIRI


ULTIMELE COMENTARII

Balan Marius- ecologist

17.05.2025

Doamna DIANA MORAR. Am ramas cu gura cascata si cu ochii holbati cand am descoperit asa banal ca doi avocati din tagma d-vs voteaza cu astfel de specimene. Nu pot sa cred ca acesti oameni cu meserii liberale se pot rasuci in halul acesta. Nu pot sa cred ca un avocat nu intele...

Diana Morar, reacție după derapajul lui Simion: "Folosește o afecțiune medicală ca pe o injurie! Sunt mama unui copil cu autism"

Sergiu

16.05.2025

Cele patru pasaje rutiere subterane nu rezolvă problema fluidizării traficului de pe traseul DN 17, care traversează orasul Bistrița. Pentru descongestionarea circulatiei auto este nevoie de mai multe „coridoare de mobilitate” care să traverseze orasul pe lungime, ad...

Studiile de fezabilitate pentru cele patru pasaje din Bistrița au fost aprobate

Balan Marius- ecologist

16.05.2025

Varga Daniela

15.05.2025

Acest site folosește cookies

Alegeți care tipuri de cookies să fie utilizate; site-ul folosește cookies pentru a examina traficul și activitățile utilizatorilor de pe acest web-site, pentru marketing și pentru a oferi funcționalitate de tip social media. Citește mai multe despre cookie-uri

Necesare
Funcționalitate
Analiză
Marketing